Krótko, bo na razie nic nie wiadomo. Zginął człowiek, który... no właśnie. Same znaki zapytania. Był pijany? Nie lubił kebabu? Nie lubił muzułmanów? A może po prostu kochał wrzucać ludziom petardy? Może w ogóle poszło o coś innego. Ale w świat już poszło: 21-latek zabity przez cudzoziemców, a do tego pewnie jeszcze muzułmanów.
Mój komentarz. Od roku, a może i więcej, niż od roku massmedia (w tym niezalezna i wpolityce) bez przerwy alarmują zagrożeniem islamskim. Histeryczna Miriam Shaded chce zdelegalizować islam. O wojnie u naszych własnych granic od roku nikt już nie pamięta, bo - upraszczając - "j***ać banderowców, niech żyje Putin".
Ktoś zaczął snuć domysły, że Ełk blisko Suwałk, a Suwałki to przesmyk, Kaliningrad i tak dalej. Zbieżność wydarzeń jest zastanawiająca, choć zaczynamy już być na to niewrażliwi. Zbyt wiele dzieje się na raz, zbyt wiele zła i szumu. Ale pomyślmy. Łukaszenka nie pojechał na szczyt euroazjatów, pojawiły się plotki, że na Białorusi ma być putin-majdan. Obama zrobił reset, a raczej re-reset, Trump na twitterze na to zresetował re-reset i pogłaskał Putina po tej mądrej łysinie. Okupacja w Sejmie pewnie jeszcze potrwa, bo przecież nie można dopuścić do tego, by rasiści rządzili Polską, prawda? Jest więc materiał do rozróby i robienia szumu na kolejne pół roku.
Ktoś to powinien przeciąć, ale z rozwagą i z wyczuciem ciężaru własnej ręki.
Jakub Brodacki
Mój komentarz. Od roku, a może i więcej, niż od roku massmedia (w tym niezalezna i wpolityce) bez przerwy alarmują zagrożeniem islamskim. Histeryczna Miriam Shaded chce zdelegalizować islam. O wojnie u naszych własnych granic od roku nikt już nie pamięta, bo - upraszczając - "j***ać banderowców, niech żyje Putin".
Ktoś zaczął snuć domysły, że Ełk blisko Suwałk, a Suwałki to przesmyk, Kaliningrad i tak dalej. Zbieżność wydarzeń jest zastanawiająca, choć zaczynamy już być na to niewrażliwi. Zbyt wiele dzieje się na raz, zbyt wiele zła i szumu. Ale pomyślmy. Łukaszenka nie pojechał na szczyt euroazjatów, pojawiły się plotki, że na Białorusi ma być putin-majdan. Obama zrobił reset, a raczej re-reset, Trump na twitterze na to zresetował re-reset i pogłaskał Putina po tej mądrej łysinie. Okupacja w Sejmie pewnie jeszcze potrwa, bo przecież nie można dopuścić do tego, by rasiści rządzili Polską, prawda? Jest więc materiał do rozróby i robienia szumu na kolejne pół roku.
Ktoś to powinien przeciąć, ale z rozwagą i z wyczuciem ciężaru własnej ręki.
Jakub Brodacki
(4)
20 Comments
alchymista
01 January, 2017 - 19:11
Co do petardy, trafiałem na różne wersje. Nawet jeśli im ją do lokalu wrzucił, to nie usprawiedliwia to zabójstwa.
Uważam, że bardzo słusznie massmedia alarmują o zagrożeniu islamskim. Bazując na złych doświadczeniach Niemiec, Anglii, Francji czy Szwecji powinna Polska na zimne dmuchać i się przed najazdem muzułmańskich darmozjadów bronić rękami i nogami.
@Traube
01 January, 2017 - 20:09
W Donbasie bomby też spadają na nich - tzn. na "banderowców". I znowu Putin.
Poza tym zdaje się, że producenci kebabów płacą podatki i nie są darmozjadami.
alchymista
01 January, 2017 - 21:42
Darmozjady to są, bo interesują ich tylko zasiłki.
Niewielki odsetek znajduje pracę (większość nie szuka albo nie ma żadnych kwalifikacji). Ci z kolei stają się w krótkim czasie problemem z powodu swoich żadań. A to policjantka chce nosić hidżab, a to przedszkolanka należy do surowego odłamu islamu i chce się dzieciom prezentować w postaci czarnego słupa ze szparami na oczy, a to studentka stomatologii nie może może pokazywać gołych przedramion pacjentom itd. itp.
Do tego domagają się oni od zakładów pracy i uczelni tworzenia im pomieszczeń do modlitw i usuwania wieprzowiny z menu w stołówkach. Głupi Zachód akceptuje te absurdalne żądania nawet jeśli wysuwane są przez rodziców kilkorga dzieci w kilkusetosobowej szkole.
Co do wojny w Syrii docierają do mnie bardzo sprzeczne wersje. Znajomy Syryjczyk, bardzo bystry człowiek, nb właściciel restauracji z kebabami, twierdzi z głębokim przekonaniem, że za ISIS stoi Turcja i że Turcy doskonale wiedzą kogo do Europy wysyłają.
W internecie jest niemało filmów pokazujących radość mieszkańców Aleppo z wkroczenia wojsk rządowych wspieranych przez Ruskich. Cieszą się też tamtejsi chrześcijanie.
https://twitter.com/Christistheone1/status/811363813350113280
Tu masz konto Libanki na TT, pełno materiału innego niż w tv i europejskich gazetach:
https://twitter.com/sahouraxo
ona się nawet zastanawia, dlaczego europejskie gazety tego nie pokazują:
https://twitter.com/sahouraxo/status/811254612552544256
Myślisz, że te filmy kłamią?
https://twitter.com/sahouraxo/status/811270672697753600
https://twitter.com/sahouraxo/status/811272807946526721
To nieprawda jest?
https://twitter.com/sahouraxo/status/811338811229818880
Patriarcha nie wie, co czyni?
https://twitter.com/sahouraxo/status/815648056544792576
Jeśli uważasz, że raczej Obamie powinni być wdzięczni, to byłbym wdzięczny za sprecyzowanie za co.
Tu inne konto TT prowadzone przez Syryjkę:
https://twitter.com/Partisangirl
Zobacz sobie, kogo ona tam chwali i popiera.
Ze względu na liczne kontakty z Kurdami w Szwecji śledzę kilka takich kont. I one prezentują podobne poglądy. Mój znajomy restaurator mówi, z grubsza, to samo.
Może ja się nabieram na jakąś (może ruską?) propagandę, ale dla mnie te obrazy są bardziej wiarygodne niż informacje bazujące na jakimś Syryjskim Ośrodku Praw Człowieka w Londynie reprezentowanym przez jednego cwaniaka.
https://youtu.be/iLylpRn9uXQ
I jeszcze jedno
01 January, 2017 - 21:52
@Traube
01 January, 2017 - 23:00
Turcja jest w sojuszu z Putinem, to nie ulega już wątpliwości.
Putin w dalszym ciągu dręczy Ukrainę.
A my jak zwykle zajmujemy się rzekomymi muzułmańskimi imigrantami, których w Polsce jest liczba wręcz znikoma, a ewentualne zasiłki są na poziomie głodowym.
I coś jeszcze. Nie mieszajmy sporów religijnych do tej sprawy. Putin jako obrońca chrześcijaństwa to wolne żarty. Niech najpierw obniży nam cenę gazu, odda wrak samolotu prezydenckiego i wycofa się z Ukrainy, jako dobry chrześcijański władca. Prowadzi wojnę niesprawiedliwą w świetle tez Włodkowica i Stanisława ze Skarbimierza. Ukraina nigdy nie była jego własnością, a tym bardziej Syria. Wynocha!
To, że cierpią chrześcijanie jest dla mnie jednakowo ważne jak to, że cierpią muzułmanie.
alchymista
01 January, 2017 - 23:17
Wiem, że jesteśmy ze wszystkich stron manipulowani i kompletnie nie wierzę w unijno-obamową propagandę.
Nie wiem, czy ta ruska jest lepsza czy gorsza.
To co widzę na linkowanych filmach przekonuje mnie bardziej, gdyż znani mi - nie tylko ten od kebaba - Syryjczycy i Kurdowie to potwierdzają.
Wierzę bardziej im niż gazetowej propagandzie także dlatego iż wiem, co oni w Szwecji, Niemczech itd. wypisują za brednie i kłamstwa o Polsce.
Dla szwedzkiej prasy czy radia żyjesz obecnie pod rządami dyktatury zbliżonej do tej z lat 50-tych. Potwierdzają to różne bydlaki z KOD i Wyborczej.
Co do muzułmanskich imigrantów zaś, to Polska powinna dmuchać na zimne. Zniechęcać, a kogo się da wyrzucać, zanim będzie za późno, bo się rozgoszczą.
Można przyjmować szyitów, ale absolutnie żadnych sunnitów i tu nie bawiłbym się w subtelności.
Szczerze mówiąc mam cieplejsze uczucia do bliskowschodnich chrześcijan - może dlatego, że ich trochę poznałem i w Szwecji i w Iranie, niż do Ukraińców, których też trochę poznałem mieszkając przez parę lat w zielonogórskiem.
@alchymista
02 January, 2017 - 16:38
"Świeżo importowani" wyznawcy islamu są dla nas grozni. Nie wszyscy, oczywiście.
pzdr.
Tak się akurat składa, że mam
02 January, 2017 - 18:22
Tak się akurat składa, że mam wiele sympatii dla wszystkich uczestników tej dyskusji:):):)
Moje zdanie jest takie, jak poniżej.
Nie wiem, czy sam wypadek (kradzież, petarda, nóż...) był prowokacją. To mogł być tragiczny splot okoliczności. Rozumiem właściciela, który broni swojego interesu, choć wolałbym oczywiście, żeby nikogo w ferworze walki nie zabijał. Tu jestem w stanie założyć, że narodowość właściciela nie ma znaczenia, bo nasi też potrafią użyć "kosy" (a facet krojący mięso ma w ręku nóż).
Niepokoją mie jednak zamieszki, jakie potem nastąpiły.
Pardon, ale, choć jestem miłośnikiem kuchni polskiej, lubię też odmianę i kuchnie świata bardzo mnie "jarają". Dobry kebab nie jest zły, a niektóre receptury z kuchni (na przykład) żydowskiej, sam stosuję (podobno z wielkim powodzeniem:):):)), choć, jako żywo, goj ze mnie z gojów (na wieki wieków amen:):):)))
Nie chcę, żeby ktoś niszczył restauracje i punkty gastronomiczne podające coś więcej, niż schabowego z kapustą (a lubię schabowego, lubię...).
Można dojść do wniosku, że każdy "kebab" w Polsce, to rozsadnik islamizmu, ale być może jest to jednak wylewanie dziecka z kapielą.
Moim skromnym zdaniem najwiekszym zagrozeniemm dla Polski i Europy nie sa ci, którzy próbują zakładać legalne interesy, ale ci, którzy chcą żyć w gettach, nic nie robiąc (poza konstruowaniem bomb i szkoleniem terrorystów), pobierając na dodatek jak najwyższe zasiłki, które przeznaczą na prokreację i... tworzenie małych terrorystów.
Z pewnością większe niebezpieczeństwo niż "kebaby" stanowią nowe meczety i stowarzyszenia islamskie (gdzieniegdzie nawet dofinansowywane z naszych pieniędzy).
Polscy Tatarzy to osobny temat.
Nie wiem, czy samo starcie właścicieli z napastnikami był prowokacją, ale zamieszki wybuchające zaraz po tym przykrym incydencie mogły być już cynicznie zorganizowane.
Mogły, czy nie?
Z całą pewnością ruchawka w mediach (polskich, a za moment światowych) bedzie już rozgrywana zgodnie zasadami wojny hybrydowej.
Nie chce mi się spekulować, czy "narodowcy"-putinowcym anarchiści i agresywni lewacy są tylko "pożytecznymi idiotami" (wiekszość pewnie tak, bo idiotów nie brakuje), czy ktoś komuś płaci (za wybijanie szyb i starcia z policją, a także za rozlewający się juz hejt), bo efekt jest łatwy do przewidzenia.
.
Cała historia ma dla mnie wydźwięk tragiczny.
02 January, 2017 - 18:29
Ktoś teraz "podgrzewa" nastroje, steruje rozruchami - lewacy?
Ktoś (kto właściwie, bo jest takich dość wielu) daje się bezmyślnie "wkręcać".
A gdzie jest taki ktoś, kto rozlałby oliwę na wodę i skutecznie uspokoił te "nastroje"...
Demolowanie lokalu, brutalna agresja z każdej strony to kolejny "młyn na wodę" dla wrogów Polski.
A my wciąż dajemy się głupio prowokować. Bardziej niż smutne.
Pozdrawiam,
No, jak popieram PiS....
02 January, 2017 - 18:45
No, jak popieram PiS....
Gdzie była policja, kiedy motłoch wybijał szyby w "islamskich" lokalach?
Czekam, czy ktoś sprawdzi powiązania zarówno tych obcokrajowców, jak tej "biednej ofiary" i jego kumpla, a także tych, co urządzali powtórkę z "nocy kryształowej".
Przecież to podstawa.
Wobec tego polecam
02 January, 2017 - 18:59
http://wpolityce.pl/polityka/321773-rok-prowokacji-rozpoczety-czy-traged...
Pozdrawiam
Dałem komentarz; "TAK".
02 January, 2017 - 19:20
Dałem komentarz; "TAK".
Następny już "nie wszedł" , Ch,g.w dlaczego... Ich strata - większa niż im się zdaje, bo trolli nie odstraszą, a komentatorów odstręczą.
A, swoją drogą - te trolle i hejciarze udowadniają, że miełem rację.
Teraz to już skoordynowana akcja przeciw Polsce.
"21-latek był wcześniej
02 January, 2017 - 21:26
"21-latek był wcześniej dwukrotnie karany za groźby oraz za dwa rozboje".
No to mamy "męczennika"...
To "ciekawostka" dla Policji:
02 January, 2017 - 22:56
I nie bylabym tak skora do oceniania tamtych muslimów". A w każdym razie - do "odsądzania ich od czci i wiary".
Pozdro,
Mnie jeszcze nigdy nie udało się
02 January, 2017 - 22:52
Może to "system". Są tacy, co wstawiają bez trudu.
Pzdr,
Mam dokładnie tak samo
03 January, 2017 - 11:43
Co się zaś tyczy samego zajścia w Ełku. Dixi ma dużo racji (o krewkich Polakach wyskakujących z kosą czy siekierą) tym niemniej uważam, że "stan wojny", tj. wyskakiwanie z nożem na prowokację ustawiałabym raczej jako częstsze u właścicieli baru.
Staram się jednak nie wypowiadać, bo zamordowany młody człowiek chyba do aniołów nie należał, co nie zmienia faktu, nawet wobec jego grzechów - śmierć w tych okolicznościach jest "karą" niewspółmierną.
Ossala
Owszem, była karą
03 January, 2017 - 12:40
Owszem, była karą niewspółmierną.
Osławione "przekroczenie granic obrony koniecznej".
Były juz przypadki, kilka, zaszczucia kilku (bo takich przypadków było wiele) niewinnych ludzi (czesto staruszków), którzy po prostu się bronili, a w sytuacji stresu nietrudno o błąd.
Prawo nie powinno słuzyć bandziorom, a "ulica" nie powinna ich "bronić" i "mścić".
Są już zatrzymani uczestnicy zamieszek i postawione im będą zarzuty.
Całe szczęście, bo ja nie mam dla nich ani cienia litości.
Narobili tylko gnoju.
PiS jest w szachu, bo wie, że każdy ruch policji, każda sprawa w sadzie będzie rozdmuchiwana do rangi "faszystowsko-komunistycznego państwa totalitarnego", a z drugiej strony palenie "kebabów" tez pójdzie na to samo konto.
Jak nie wiesz co robić, zachowuj się uczciwie:):):)
Priorytetem jest bezpieczeństwo obywateli więc takze - tepienie przestępczości.
Niech PO wygrywa sobie wybory w aresztach i wiezieniach, PiS-oi to niepotrzebne.
A gdyby z nożem wyskoczył
03 January, 2017 - 12:42
Podpalalibyśmy wszystkie pizzerie?:):):)
@Dixi
03 January, 2017 - 20:53
@Traube
Trzeba dmuchać na zimne, ale, do licha, nie tą metodą! Rzucanie butelek, rozbijanie szyb w lokalu, no i właśnie - gdzie jest policja? Stoi sobie spokojnie i czeka, aż łobywatele zdemolują lokal i będzie ich można wyłuskać z tłumu.
@tł
Wiem, wiem, jestem pochopny
@Wszyscy
Kolejne pytanie jakie ciśnie mi sie na usta. Czy nasze służby, czy nasz rząd, ma dobre rozpoznanie terenów wschodniego pogranicza? Gdzie jest zabezpieczenie kontrwywiadowcze? Przecież w tym rejonie ma stacjonować batalion NATO. Czy czekamy aż CIA za nas zrobi porzadek?
Dobre pytania.
03 January, 2017 - 21:54
Dobre pytania.
Mam nadzieję, że jednak istnieje rozpoznanie problemów pogranicza.
Policja rzeczywiście nie reagowała. Może to brak zdecydowania, może strach i za małe siły, może sabotaż regionalnego komendanta.